"רואים עולם" – איטליה שלי

אחת הארצות המרתקות ביותר, קלידוסקופ מרשים. מורשתה האמנותית והתרבותית היא חסרת תקדים, אך לא חסרים בה גם אוצרות טבע.

סדרה – לה דולצ'ה ויטה
הבית של יוליה

איטליה מחולקת לעשרים חבלים. סדרה זו עוסקת בשלושה חבלים בצפונה של המדינה. ונטו, טוסקנה ואמיליה רומאניה. היסטוריה, אמנות, תרבות, קולינריה ועוד בשלושה אזורים עשירים מכל בחינה שהיא.

לפרטים על הסדרה

סדרה – בונג'ורנו מצוג'ורנו – "ארץ שמש הצהריים"
רצועת החוף של אמלפי

הדרום הקסום - המצוג'ורנו "ארץ שמש הצהריים"; עיירות ציוריות, שפה מתנגנת ומוזיקה סוחפת, היסטוריה ומיתולוגיה, אדריכלות ואמנות, פסטה ופיצה ובעצם מה לא.

לפרטים על הסדרה

 

ה"סודות" של הפיאצות והפונטנות של רומא
"רואים עולם" – איטליה שלי

רומא כמו מוזיאון פתוח מזמינה את המבקר בה לטייל בין כיכרות ומזרקות, להביט, להשתאות ולצלול לעולם קסום של אלים בני אלמוות ובני אנוש. נספר את סיפורן של דמויות אלה שהפכו לחלק בלתי נפרד מעיר הנצח.

רומא לא נבנתה ביום אחד
"רואים עולם" – איטליה שלי

כל הדרכים מובילות לרומא, מאז ועד עצם היום הזה, אימפריה שניצחונותיה הרבים הביאו לפריחה כלכלית. בנייה, של מבנים ציבוריים ומקדשים, נועדה לתת ביטוי לעוצמתה; מבנים שהם נקודות חן, המספרים על אחת מן האימפריות האדירות שידע העולם.

הקפלה הסיסטינית – מיכלאנג'לו ותקרת האפיפיור
"רואים עולם" – איטליה שלי

יצירתו האלמותית של מיכלאנג'לו, המרגשת אותנו גם היום – הקפלה הסיסטינית בוותיקן. מיכלאנג'לו – "האלוהי": פסל, צייר, אדריכל ומשורר.

"החיוך האטרוסקי"
"רואים עולם" – איטליה שלי

ללכת בזמן – אמונות, אגדות, טבע, היסטוריה, אמנות ומסורות - בחבל לציו (לטיום) הקסום. עיירות קטנות וציוריות, שהזמן עצר בהן מלכת, דרכים נופיות קסומות ומסתוריות, ארמונות, וילות, גנים מרהיבים, מטבח עשיר, ים, אגמים ונהרות.

סיפורם של יהודי איטליה
"רואים עולם" – איטליה שלי

הקהילה היהודית באיטליה, היא בעלת ההיסטוריה הארוכה והרציפה ביותר; החל מימי האימפריה הרומית, דרך העיר שהפכה לבירת הכנסייה הקתולית, הגטו הראשון בעולם - שנוסד בעיר היפה מכולן, והתעוררות של תושבים בדרום המדינה, המגלים את יהדותם.

הגטו היהודי הראשון בעיר השלווה מכולן
"רואים עולם" – איטליה שלי

ונציה, אחת הערים המרתקות, בנויה על מערכת טבעית של למעלה ממאה איים המחוברים ביניהם, אבל היא גם העיר שהקימה בתחומה, בשנת  1516, את הגטו הראשון בעולם.

הקסם של פירנצה – לטייל בתוך גלויה
"רואים עולם" – איטליה שלי

פירנצה, ערש הרנסנס; התקופה הדרמטית והמסעירה בתולדותיה. פטרונים עשירים כמו משפחת מדיצ'י ואמנים פורצי דרך וביניהם: ליאונרדו דה וינצ'י ומיכלאנג'לו, השאירו לנו עיר שהיא מוזאון פתוח ומרהיב והפיאצות שלה, הפכו לסמל ליצירה ומופת.

פומפיי – העיר בה הזמן עצר מלכת
"רואים עולם" – איטליה שלי

פומפיי, העיר המתירנית של האימפריה הרומית, בה התחוללה הילולה אחת גדולה.  נסייר בין בתים מפוארים של אצולת העיר המעוטרים בפסיפסים ובציורי קיר ולא נפסח ונבקר גם ב"בית הבושת", אחד ממוקדי המשיכה של תיירים אז וגם היום.

יופייה של נאפולי – לראות ולחיות
"רואים עולם" – איטליה שלי

נאפולי, העיר הגדושה, הצבעונית והשמחה, בה מסתתר קסם, בה מתמכרים לטעם של הספוליאטלה, הקפה והפיצה הטובה ביותר בעולם. העיר בה נמצא מוזיאון חשוב, שבו יצירות מופת מן התקופה של האימפריה הרומית.

לימונצ'לו
"רואים עולם" – איטליה שלי

נצא לנסיעה בדרך המתפתלת כנחש בין מצוקים, שפעם הייתה מוקד משיכה לנזירים והיום היא המפורסמת ביותר בעולם – רצועת החוף של אמלפי ומשם נפליג לאי קאפרי. עיירות ציוריות כמו בגלויה; היסטוריה עשירה, סיפורי מיתולוגיה - שחיים עד היום, אמנות וה Bel Canto - השירה היפה.

"האור בקצה המגף" - פוליה
"רואים עולם" – איטליה שלי

"ברור כי אלוהי היהודים לא הכיר את פוליה, לו היה מכיר, לא היה נותן לעמו את ארץ ישראל". העקב האיטלקי – אדריכלות מרתקת; בה, בין היתר, בתי טרולי שכאילו יצאו מהאגדות, קהילות יהודיות המתעוררות לחיים, מטבח של עניים ובו: גבינת הבורטה המפתיעה, הלחם המפורסם "הכובע של אלטמורה" ופסטה בצורת אוזניים.

וילה רומאנה דל קסאלה
"רואים עולם" – איטליה שלי

וילה בסיציליה המשקפת את המעמד החברתי והכלכלי הגבוה בתקופה בה נבנתה. נראה בה, רצפת פסיפס מרהיבה, הגדולה והמרשימה ביותר בעולם ובין היתר את ה"נערות בביקיני". סצנות מחיי היום יום של הרומאים וסצנות רבות הלקוחות מסיפורי המיתולוגיה, יצירות נפלאות ובצבעים מרהיבים.

סיציליה - נערות בביקיני
"רואים עולם" – איטליה שלי

סיציליה האי העשיר והמגוון ביותר בים התיכון; אתרים היסטוריים, עיירות ציוריות, אוכל סיציליאני משובח. נבקר בוילה בה רצפת פסיפס מרהיבה; הגדולה והמרשימה ביותר בעולם. נבקר בעירו של ארכימדס, ונעלה צפונה לאיים הליפאריים המסתוריים בהם מתפרץ הר הגעש הסטרומבולי.

סיציליה – "הגן של אלהה"
"רואים עולם" – איטליה שלי

היהלום הגדול בלב הים התיכון – סיציליה, בין אירופה לאפריקה. נופי פרא יפהפיים, ים כחול, כפרים מסתוריים שהזמן בהם עצר מלכת, מקדשים אדירים שעומדים על תלם כבר כ 3000 שנה. נפגוש את ונוס היפה, נטעם מן המרציפן ונטפס ל"מרפסת של סיציליה".

סרדיניה – בלב ים, בין אירופה ואפריקה
"רואים עולם" – איטליה שלי

"נמצאת תמיד בחוץ, מחוץ לזמן, מחוץ לתרבות...היא תמיד בזמן שלה". הרים ירוקי עד, חופים מרהיבים, תרבות מסתורית עתיקת יומין, פולקלור רועים ואמנות עממית מגוונת.

 

ניתן להזמין הרצאה בודדת, סדרה או סדרת הרצאות על פי בחירה.

מוזמנים להשאיר את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם